donderdag 15 juli 2010

Huldiging Oranje

Een half miljoen mensen trokken naar Amsterdam voor de huldiging van het Nederlands elftal.
Zelf vond ik het toch raar.. Je wordt 2de op het WK en Nederland loopt massaal uit alsof we wereldkampioen zijn geworden. Wat moeten we organiseren als dat laatste over bijvoorbeeld vier jaar werkelijk gebeurt?!
De dag na de finale stond ik naast de landingsbaan op Schiphol waar de spelers arriveerden. En toen de dag van de huldiging.. Op naar de hoofdstad en de Herengracht. Lopend naar het Museumplein zag ik meerdere mensen in de gracht zwemmen. Wat een groots onthaal voor de spelers..
Op het Museumplein sprak ik live op Knooppunt Kranenbarg Bernard Welten, de Amsterdamse politiekorpschef, ik heb hem nog nooit zo vrolijk gezien. Burgemeester Van der Laan had vooral een nat pak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten