vrijdag 3 juli 2009

Michael Jackson de dag na zijn overlijden

Het onverwachte en trieste nieuws over de dood van Michael Jackson, is voor de Nederlandse fans moeilijk te bevatten. Geƫmotioneerd en vol ongeloof zijn zij de dag na het nieuws samengekomen in platenzaak Fame in Amsterdam om het verdriet te delen.
The King of Pop was hun grote idool.
Ik had me verschillende voorstellingen gemaakt van het samenzijn, terwijl ik op weg was naar Amsterdam. Maar als ik als verslaggever platenzaak Fame binnenloop, ben ik toch verrast door de diepe bedroefdheid. Verspreid over de eerste verdieping van de winkel zitten en staan fans bij elkaar te huilen. Er wordt een minuut stilte gehouden. Zijn muziek wordt gedraaid. Er worden herinneringen opgehaald. Maar de tranen worden er niet minder om.
Als ik even daarna naar Madame Tussaud ga, om het wassenbeeld van Michael Jackson te bekijken tref ik ook daar trouwe fans. Ze tekenen het condoleance register en gaan met het beeld op de foto. Ook toeristen schuifelen voorbij. Sommigen schrikken toch even als ze de hoek om lopen en het beeld daar zo 'levensecht' zien staan. Ik vind het bijzonder om te zien dat de fans zo oprecht verdrietig zijn. Mooi om te zien dat ze samen het verdriet delen.

Luister hier naar het eerste verslag dat ik deed in Knooppunt Kranenbarg.

Hier na het tweede, ruim een uur later:

1 opmerking: