dinsdag 10 maart 2009

kris kras door Nederland

Van Amsterdam naar Amerongen naar Hindeloopen en via de Afsluitdijk terug naar Amsterdam. En dat allemaal om 3 gesprekken op te nemen met inspirerende dwarse denkers. Waarom? De regering zit deze weken vrijwel dagelijks in crisisberaad bij elkaar om een pakket maatregelen samen te stellen waarmee we de economische recessie het hoofd moeten bieden. Ik wilde de regering graag een handje helpen. Daarom heb ik voor BNR Nieuwsradio drie dwarse denkers gevraagd om een weekend na te denken over adviezen voor het kabinet. Zondagmiddag ben ik de heren gaan op zoeken om met hen te spreken over hun oplossingen.
Joop Alberda trof ik aan klussend onder zijn schitterende zeilboot in een loods in Hindelo0pen. De succesvolle volleybalcoach bij de Olympische Spelen in 1996, merkt dat de crisis veel mensen bezighoudt. Beluister het hier.

Volgens hoogleraar Klimaatverandering Pier Vellinga, die ik aan het water in Amerongen sprak, is de recessie een kans om Nederland duurzamer te maken. Beluister het interview met hem hier.
Bas Vos is directeur van de Amsterdamse Taxi Centrale, hij heeft al vaker met het bijltje moeten hakken. Beluister het gesprek hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten